Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Sct. Severin Børnehuse logo
Mobil menu

Forældrebestyrelsens forretningsorden

stk. 1  Institutionens leder indkalder til det første møde, hvor bestyrelsen konstituerer sig med formand og næstformand, som vælges af og blandt forældrerepræsentanterne.

stk. 2  Mødedatoer fastsættes ved bestyrelsesårets start. Dagsorden udarbejdes af formand og institutionsleder i fællesskab, og udsendes så vidt muligt senest 14 dage før mødets afholdelse. Dagsorden offentliggøres på institutionens hjemmeside. Afbud skal tidligst muligt gives til institutionsleder eller formand.

stk. 3  Der afholdes ordinært møde mindst en gang i kvartalet. Formanden kan indkalde til ekstraordinært møde med en uges varsel, når denne skønner det er nødvendigt og skal indkalde når mindst 7 medlemmer ønsker det.

stk. 4  Referat udarbejdes af institutionslederen og en afdelingsleder i fællesskab, hvorefter det udsendes til forældrebestyrelsen. Såfremt der ikke indenfor 3 dage indkommer indsigelser, offentliggøres referatet på institutionens hjemmeside og udsendes samtidigt til alle forældre via Aula.

stk. 5  På forældrebestyrelsesmøderne deltager afdelingslederne som tilforordnede uden stemmeret.

stk. 6  Suppleanter indtræder i bestyrelsen ved et bestyrelsesmedlems afgang eller ved langtidssygemelding.

stk. 7  Hvis afgørelser træffes ved afstemning, er bestyrelsen beslutningsdygtig når mindst 7 af medlemmerne er til stede.

stk. 8  Ansættelse af personale foretages af institutionslederen, der nedsætter et ansættelsesudvalg. Bestyrelsen har ret til at deltage ved ansættelse af personale, og vil informere institutionslederen, hvis bestyrelsen ønsker at gøre brug af denne ret. Ved lederansættelse henvises til retningslinjerne i de kommunale styrelsesvedtægter.